היתרונות הבריאותיים והסכנות של אוננות

היתרונות הבריאותיים והסכנות של אוננות

מספר מילים 594

אוננות היא תרגול של עוררות עצמית באמצעות גירוי של איברי המין שלך. זה מובן באופן נרחב כביטוי טבעי ולא מזיק של הנאה מינית והוא מתורגל לעתים קרובות באופן פרטי כדי להקל על מתח, סיוע בשינה, או שניהם. אוננות, לעומת זאת, עדיין קשורה לעתים קרובות עם מיתוסים שליליים והוא יכול להיות מקור של בלבול או אשמה עבור רבים. אמנם אין הסכמה מוחלטת על ההשפעות של אוננות, מחקרים הראו כי ישנם יתרונות פיזיים ונפשיים לעיסוק בהנאה עצמית, כמו גם סיכונים פוטנציאליים.

היתרונות של אוננות
אוננות יכולה להיות מתורגל בבטחה על ידי מבוגרים והוא נחשב לעתים קרובות דרך נורמלית לחקור את המיניות של אחד, להקל על המתח המיני, ולקדם בריאות כללית ותחושות של רווחה. מחקר מבוסס ראיות סיפק יתרונות בריאותיים פוטנציאליים רבים הקשורים לאוננות.

הפגת מתחים: אוננות משחררת אנדורפינים משפרי מצב רוח ויכולה לעזור להפחית מתח. בנוסף, אורגזמה יכולה להפעיל שחרור של אוקסיטוצין, דופמין ופרולקטין, הורמונים שנחשבים כמפחיתים מתח ומגבירים תחושות של חיבור רגשי והנאה.

בריאות מינית: אוננות סדירה יכולה לקדם נוחות רבה יותר והבנה של המיניות של האדם, מה שיכול להוביל לשיפור התקשורת המינית עם בן הזוג ולעזור לשפר את שביעות הרצון המינית והכללית של מערכת היחסים. בנוסף, הנאה עצמית יכולה לעזור לשפר את חוויית ההנאה המינית ולשפר את הביצועים המיניים.

יתרונות בריאותיים פיזיים: אוננות יכולה לשפר את הבריאות הגופנית והמינית בדרכים רבות. זה יכול לעזור להפחית כאבי מחזור וכאבי רצפת האגן, אשר יכול לעזור לשפר את הנוחות הכללית. בנוסף, אוננות גברית יכולה לעזור לשטוף תאי זרע ישנים, לפנות מקום לתאי זרע רעננים ובריאים יותר, ולשפר הן את איכות השפיכה והן את הביצועים המיניים. בנוסף, מדענים הבחינו כי גברים העוסקים בשפיכה רגילה נמצאים בסיכון נמוך יותר לסרטן הערמונית. אצל נקבות, אורגזמה יכולה לעזור לשטוף החוצה ריר צוואר הרחם הישן, הפחתת הסיכון לזיהומים שמרים וזיהומים אחרים שיכולים להתרחש עקב קיפאון.

שיכוך כאבים: ראיות הראו כי אוננות יכולה לעורר שחרור אנדורפינים למוח, מה שהופך אותו למשכך כאבים פוטנציאלי. למעשה, אוננות מוצעת בדרך כלל למי שחווה כאב כרוני בשל יכולתו להקל על הסימפטומים הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. בנוסף, למרות שאין כיום ראיות מדעיות, יש אנשים שדיווחו כי אוננות מסייעת להקל על כאבי מחזור וכאבי אגן.

יתרונות בריאות הנפש: אוננות קשורה ליתרונות שונים בתחום בריאות הנפש, כגון הערכה עצמית משופרת, הרפיה מוגברת וידע עצמי משופר. בנוסף, מחקרים מצאו כי אוננות משפרת את מצב הרוח, מפחיתה דיכאון וחרדה, מקדמת קבלה עצמית ואף יכולה לסייע בדיסמורפיה של הגוף ובדימוי גוף שלילי.

סכנות האוננות
עם זאת, למרות יתרונותיה הרבים, אוננות טומנת בחובה גם סיכונים פוטנציאליים.

התמכרות: עיסוק לא רצוני באוננות במסגרות חברתיות ו / או בלתי מקובלות בפומבי, ללא הנאה, או עד כדי גרימת מצוקה או פציעה, יכול להצביע על התמכרות עם השלכות פסיכולוגיות תואמות.

זיהומים: לא מתורגל בבטחה, אוננות יכולה להגביר את הסיכון להידבק בזיהומים המועברים במגע מיני (STI) באמצעות שיתוף צעצועים לא נקיים או מגע ישיר עם זרע או משטחים מזוגגים בנוזל. לעתים קרובות, זיהום יכול להתרחש עקב סיכה מספקת או היכרות של האנטומיה של האדם.

תפקוד מיני: אם אוננות מתורגלת לעתים קרובות מדי או הופכת לאובססיה, זה יכול להוביל לבעיות בתפקוד המיני, כגון חוסר יכולת להגיע לאורגזמה או שפיכה מוקדמת. בנוסף, אם אדם מסתמך יותר מדי על אוננות, הוא עלול להיות בסיכון גבוה יותר להיות חסר רגישות למגע פיזי, מה שבסופו של דבר מוביל להנאה פיזית מופחתת עם בן זוג.

מסקנה

אוננות היא פעילות מינית ממנה נהנים מבוגרים רבים מכל המינים והנטיות המיניות. בעוד שעיסוק באוננות רגילה נחשב בדרך כלל כבלתי מזיק, חשוב לזכור כי הוא טומן בחובו גם סיכונים פוטנציאליים. חשוב לכולם לתרגל אוננות בטוחה ובהסכמה ולדבר עם הרופא שלהם אם יש להם חששות לגבי בריאותם. בסופו של דבר, אוננות היא חוויה אישית וכל אדם צריך לשאוף למצוא את מערכת היחסים הנוחה והבריאה שלו עם הנאה עצמית.

בלוג סקס בסט דילדו מאמרים נוספים

הוא עולם של כוכבות פורנו: מדריך מקיף לתעשיית הבידור למבוגרים

כשזה מגיע לנושא של כוכבות פורנו, לעתים קרובות יש סטיגמה המצורפת וחוסר מידע מדויק זמין. עם זאת, תעשיית הבידור למבוגרים…

הוא עולם של כוכבות פורנו: מדריך מקיף לתעשיית הבידור למבוגרים

כוכבות פורנו: הדמויות הכי מבוקשות ושנויות במחלוקת בתעשיית הבידור

מבוא: בעידן הדיגיטלי של היום, תעשיית הפורנוגרפיה היא אחד העסקים המצליחים והרווחיים ביותר, המייצרת הכנסות של מיליארדי דולרים מדי שנה.…

כוכבות פורנו: הדמויות הכי מבוקשות ושנויות במחלוקת בתעשיית הבידור

טנטרה: הדרך העתיקה להארה רוחנית ומינית

כאשר אנו שומעים את המילה "טנטרה", דימויים ורעיונות רבים ושונים עשויים לעלות בראשנו. יש שיקשרו אותה לסוג של פרקטיקה אקזוטית,…

טנטרה: הדרך העתיקה להארה רוחנית ומינית