לחשוב מחדש על השיח סביב אוננות

לחשוב מחדש על השיח סביב אוננות

מספר מילים 413

אוננות היא נושא שיכול להיות קשה לדון בו בפתיחות אך בסופו של דבר הוא חלק חשוב ובריא מחיינו. בעוד שנושא האוננות יכול להיות מבלבל ועשוי להיתפס כטאבו, חשוב להבין ולקבל כי אוננות היא חלק נורמלי משני המינים ומכל הנטיות המיניות.

אוננות הייתה מקור לבושה ובלבול עבור רבים. השלכותיה נתפסו לעתים קרובות כשליליות, עם האשמות שנעו בין סוכנות מוסרית להשלכות בריאותיות שליליות. מחקרים נערכו כדי להבין טוב יותר את תפקידו בבריאות הנפשית והפיזית, אך לעתים קרובות היו אפופים במחלוקת.

עם זאת, ככל שהעמדות סביב אוננות ובריאות מינית הפכו פחות מגבילות והסטיגמה סביב הנושא פחתה, אנשי מקצוע מחוקרים ועד קלינאים מכירים כעת בתפקיד החשוב שאוננות ממלאת ברווחתם הפיזית והרגשית של אנשים.

יתרונות בריאותיים גופניים

מחקרים מצאו כי לאוננות יש יתרונות בריאותיים פיזיים מרובים. אוננות משחררת הורמונים שיכולים להפחית מתח, להפחית את לחץ הדם ולהגביר אנדורפינים שיכולים לעזור להפחית את הכאב. זה יכול גם להפחית את הסיכון לכאב כרוני, כפי שנמצא כדי להרפות את השרירים שלנו, כמו גם לשפר את זרימת הדם בכל הגוף.

כשמדובר בבריאות מינית נשית, אוננות יכולה להועיל להקלה על התכווצויות במהלך הווסת ויכולה לעזור עם דלקות בדרכי השתן. בנוסף, זה יכול לווסת את ההורמונים בנרתיק, ולעזור להילחם בסימפטומים במהלך גיל המעבר. לבריאות המינית הגברית, זה יכול להפחית ביעילות את הסיכון לסרטן הערמונית.

יתרונות לבריאות הנפש

לאוננות יכולים להיות גם יתרונות נפשיים. מחקרים מצאו כי זה יכול להפחית מתח וחרדה, לשפר את מצב הרוח, ולשפר את תחושת הביטחון העצמי אצל אנשים. זה יכול להיות גם סוג של ביטוי עצמי המאפשר לחקור את הזהות ואת הרצונות של האדם. בנוסף, אוננות יכולה אפילו להגביר את רמות היצירתיות והדמיון.

בנוסף, אוננות נקשרה לשיפור דפוסי השינה. אנשים רבים מדווחים על עלייה ברמת האנרגיה, הריכוז ומצב הרוח הכללי טוב יותר לאחר שינה מספקת. יתר על כן, מחקרים הראו גם כי אוננות יכולה להועיל לתקשורת טובה יותר עם שותפים במערכות יחסים.

סטיגמה סביב אוננות

למרות היתרונות הבריאותיים הפיזיים והנפשיים הברורים הקשורים לאוננות, נותרה סטיגמה רבה הקשורה אליה. התרבות שלנו ביישה לא פעם את מי שמתמכר לאוננות ורמזה על הרעיון שמדובר במעשה שלילי או סוטה.

אמונות מיושנות אלה על אוננות חושפות יותר מכל דבר אחר את השקפותינו הצרות והמוסרניות על מיניות. במאמץ ליצור חברה מושכלת וסקס-פוזיטיבית יותר, חשוב לנהל שיחות כנות וכנות על אוננות.

מסקנה

השיח סביב אוננות צריך להשתנות. עלינו להתרחק מראייתה כפעילות שלילית ובמקום זאת להכיר בהשפעותיה המיטיבות על הבריאות הגופנית והנפשית כאחד. אמנם נכון שאוננות יכולה להיות קשה לדיון, אך שיחות אלה נחוצות על מנת לטפח חברה בריאה ופתוחה.

אוננות היא, במהותה, פעילות טבעית ובריאה לחקור מיניות ולגלות הנאה. כאשר זה נעשה בצורה אחראית, זה יכול להביא יתרונות בריאותיים פיזיים ונפשיים רבי עוצמה שתורמים מאוד לבריאות הכללית ולרווחה.

בלוג סקס בסט דילדו מאמרים נוספים

הוא עולם של כוכבות פורנו: מדריך מקיף לתעשיית הבידור למבוגרים

כשזה מגיע לנושא של כוכבות פורנו, לעתים קרובות יש סטיגמה המצורפת וחוסר מידע מדויק זמין. עם זאת, תעשיית הבידור למבוגרים…

הוא עולם של כוכבות פורנו: מדריך מקיף לתעשיית הבידור למבוגרים

כוכבות פורנו: הדמויות הכי מבוקשות ושנויות במחלוקת בתעשיית הבידור

מבוא: בעידן הדיגיטלי של היום, תעשיית הפורנוגרפיה היא אחד העסקים המצליחים והרווחיים ביותר, המייצרת הכנסות של מיליארדי דולרים מדי שנה.…

כוכבות פורנו: הדמויות הכי מבוקשות ושנויות במחלוקת בתעשיית הבידור

טנטרה: הדרך העתיקה להארה רוחנית ומינית

כאשר אנו שומעים את המילה "טנטרה", דימויים ורעיונות רבים ושונים עשויים לעלות בראשנו. יש שיקשרו אותה לסוג של פרקטיקה אקזוטית,…

טנטרה: הדרך העתיקה להארה רוחנית ומינית